NESTI BLOG VAS ATOPAR MUNCHOS MATERIALES COMPLEMENTARIOS PA LA CLASE D'ASTURIANU. VAS PODER LLEER PERIÓDICOS, VER VÍDEOS, VAS ATOPAR RESEÑES DE LLIBROS INTERESANTES, MAPES, SEMEYES, ESQUEMES, APUNTES...VAS PODER CONSULTAR DICCIONARIOS, FAER ENTRUGUES SOBRE L'ASIGNATURA O SOBRE LO QUE TE PETE. AMÁS, VA ENCANTANOS QU'ESCRIBAS NESTI BLOG Y QUE NOS DEPRENDAS RECETES DE COCINA, QUE NOS FALES DEL ÚLTIMU LLIBRU QUE LLEÍSTI O LA ÚLTIMA PELICULA QUE VISTI, QUE NOS ENCAMIENTES VISITES A MUSEOS, ESPOSICIONES...ESTI YE UN ESPACIU ABIERTU PA QUE T'ESPRESES N'ASTURIANU.

jueves, 9 de diciembre de 2010

NOTICIES

L'asturianu vuelve a tar considerao pola Unesco como una llingua en peligru

Fecha: 09/12/2010, LES NOTICIES.COM

L'asturianu vuelve a aparecer otru añu más como una de llingües en peligru d'estinción nel nuevu Atles de les Llingües del Mundu en Peligru, que publica la Organización de les Naciones Uníes pa la Educación, la Ciencia y la Cultura (Unesco). Ente les otres llingües del Estáu español en peligru, l'Atles tamién cita al vascu, al aragonés y al aranés. Nin el gallegu nin el catalán tán incluíos nesta clasificación.

L'atles compónse d'una llista de 2.473 llingües en riesgu de desaparecer. L'estudiu establez cinco graos de riesgu pa una llingua: vulnerable, na que los neños falen l'idioma, que pue tar restrinxíu a ámbitos de la casa; definitivamente en peligru: los menores nun deprienden l'idioma como llingua materna; gravemente en peligru: falen los güelos, los padres entienden y los neños non; críticamente en peligru: los güelos son los falantes más mozos; y estinta, ensin falantes dende 1950. La llingua asturiana ta situada nel segundu nivel más baxo de peligru.


LES NOTICIES.COM

No hay comentarios:

Publicar un comentario